רובוטיקה הכנה לתחרויות EV3 LEGO


תלמידים יקרים, 

כמה נקודות חשובות לפני שמתחילים:

  • בכל פקודה העכבר מחליף יד, אם תלמיד אחד יהיה זה שיבצע את כל השלב, הקליטה והקשבה של שאר חברי הצוות לא יהיו במקסימום, נושא זה חשוב לנו הוא הכלל הראשון בעבודה.

  • מתי ששומעים את המילה STOP /כיבוי והדלקת אורות - עוצרים את העבודה ומסתכלים על המדריך, קבוצה שלא תעצור, המסך של המחשב שלהם יכובה לזמן שהמדריך יקבע 

  • לא מתקדמים משימה ללא אישור המדריך, מגיעים מראים לו שהמשימה שכתבתנו עובדת, ורק אם הוא מאשר מתקדמים הלאה.

  • שימו לב, הקצב של ההתקדמות תלוי בכם, קיבלתם את האפשרות לרוץ באופן מלא במשימות, אבל אם לא החזרתם את כל החלקים לקופסא בסוף השיעור, אתם אלה שתהיו תקועים לאחר מכן כשתצטרכו את החלקים הללו, אנו מבקשים מכם לשמור על הערכות אין לנו רצון לחייב את התלמידים בערכות יקרות.


שלב 0.1  לחץ על הקישור בשולחן העבודה

  (אם האייקון של הוא בצבעים שונים, התוכנה שלכם היא לא תקינה)

שלב 0.2 לחץ על הלשונית בפינה השמאלית העליונה 

החץ באדום באיור 1.0 

איור 1.0 


שלב 0.3  

לחץ לכניסה לאזור המדרכים החץ הכחול באיור 1.0 

שלב 0.4 עקוב אחרי השלבים של המדריכים – המסגרת הירוקה באיור 1.0 

שלב 1.0 השמעת צליל מהבקר

עקוב אחר ההוראות : 

איור 2.0 

שלב 1.1 כל אחד מחברי הקבוצה בוחר צליל, ובונים תכנית שמשמיעה את כל הצלילים בלחיצה

שלב 1.2 שהבקר מבצע ספירה לאחור באנגלית 

שלב 1.3 שהבקר ישמיע שיר "יונתן הקטן" ( אם אף אחד לא יודע לנגן פשוט תמציאו מנגינה)

שלב 2.0: שליטה בנורות על הבקר

שלב 2.1 תכנתו את הבקר שיהיה כמו רמזור (אדום, ירוק, צהוב מהבהב פעמיים, וחוזר שוב)

שלב 2.2 תכנתו 2 הבהובים מכל צבע 


שלב 3.0 שליטה על תצוגה מסך הרובוט 

שלב 3.1: שכל אחד מחברי הקבוצה יבחר פרצוף

שלב 3.2: לעשות סיפור על פי ציורים וצלילים.    

שלב 3.3: לצייר על המסך ציור של שקיעה וזריחה של שמש.

שלב 3.4: לכתוב את השמות של כל אחד מחברי הקבוצה ותאריך הלידה שלהם לדוג: RAMI  14.10

שלב 3.5 קבוצתי מאתגר: לכתוב את אותו הדבר כמו ב3.4, אבל שיופיעו כולם בו זמנית אחד מעל השני.


שלב 4.0 שימוש בכפתורים על גבי הבקר

 

שלב 4.1 תכנתו שכל לחצן משמיע צליל שונה 

שלב 4.2 תכנתו שכל לחצן מדליק אור שונה על הרקע

שלב 4.3 תכנתו שכל לחצן מציג חץ בכיוון של הלחצן שנלחץ (כשהלחצן העליון נלחץ יראו חץ למעלה)

שלב 4.4 שילוב של כל התוכניות למעלה, כל לחיצה על לחצן עוד גם צליל, גם אור רקע, וגם תצוגה.








שלב 5.0 שימוש והפעלה של מנועים גדולים 

שלב 5.1 חברו שני מנועים גדולים שיסתובבו עם כיוון השעון במשך 3 שניות

שלב 5.2 שני המנועים צריכים להסתובב שני סיבובים עם כיוון השעון ואז שלושה נגד.



חלק ב: 

כניסה למדריך הנעת הרובוט לחצו לפי החץ התכלת איור 3.0

איור 3.0 

שלב 6.0 בניית רובוט והנעה שלו החץ האדום באיור 3.0

כנסו למדריך

איור 4.0

בשלב מספר 2/5 תתבקשו לבנות רובוט, לפי החץ הכתום באיור 4.0 כנסו לקישור ותבנו לפי ההוראות, הקפידו על כך שבכל שלב חבר צוות אחר הוא זה מרכיב את החלקים.



החל משלב זה תמיד מפעילים את הרובוט על הריצפה ולא על השולחן בשביל שלא יפול בטעות, כל נפילה יכולה לשבור אותו.

שלב 6.1 : לנסוע 1 סיבוב גלגל, צליל (לבחירה), 2 סיבובי גלגל, ציור(לבחירה).

שלב6.2 : 1 סיבוב גלגל קדימה, 2 סיבובי גלגל אחורה, 3 סיבובי גלגל קדימה, 4 סיבובי גלגל אחורה. 

שלב 6.3: אותו הדבר כמו הקודם אבל הפעם פרצוף אחר בכל מקטע נסיעה, וצליל בסיום כל קטע נסיעה (שהרובוט יסע בזמן שהוא משמיע צליל, רמז: צריך לשנות משהו בפקודת הצליל, הרובוט אף פעם לא נח).

שלב 6.4: לנסוע במהירות 50, ואז להגביר מהירות ל 100. 

שלב 6.5: לנסוע במהירויות 100,80,60,40,20 ובכל פעם לרשום על צג הרובוט את המהירות בו הוא נוסע ("כשהוא נוסע ב100 כתוב על הצג שלו 100, כשהוא נוסע ב80 כתוב על הצג שלו 80)


שלב 7.0 פניות ברדיוסים משתנים 



שלב 7.1: נסיעה בצורה של שמונה שוכב (∞) ב2 פקודות.

שלב 7.2: נסיעה במסלול בצורת נחש – 5 פיתולים.

 שלב 7.3: נסיעה של עיגול מושלם, שבכל רבע עיגול רואים על הצג ציור אחר.









שלב 8.0 שימוש בחיישנים

חוזרים לחלק הראשון (BASIC) בתוכנה, ויורדים למטה למדריך 11/11 מתוך המדריכים, ומבצעים את ההוראות.

שלב 8.1 נסיעה עד שרואים מכשול (שימו לב לחזור לשלבי הנסיעה DRIVING BASE)