שעון חזותי בעיצוב חדשני למורים, ילדים והורים.
שעון שעוזר לראות את הזמן עומד לרשותך – לא רק להרגיש אותו.• תצוגה ברורה: דיסק צבעוני שנעלם עם הזמן שנותר – הילד/ה רואה בדיוק “מה נשאר” בפעילות, בשיעור, במשימה.
• שקט לריכוז: אין “טיק טק” מטריד; אפשר לבחור בין עוצמת השמע – חרישית, נמוכה או גבוהה. מתאים במיוחד לכיתות, לחדרי חרדת קול, ללמידה מרחוק או לבד.
• גמישות בהתראה: אפשר לבחור משך של התראה (3 שניות או 30 שניות) + כפתור עצירה מיידי – לא צריך לרדוף עם השעון כדי לכבות.
• הגנה ושימוש אקסטנסיבי: מארז מגן שמקטין סיכון לנפילות, שבירה; גוף גדול של מסך (כ-4 אינץ'), אינדיקציה של סוללה חלשה, כך שלא תופתעו באמצע שימוש.למה לבחור בו בכיתה או בבית הספר?
כי הוא הופך זמן לנראה, למדתי ויעיל – משפר תחושת זמן אצל ילדים, תומך בדחיית דחיינות, מקדם עצמאות, עוזר ביצירת שגרה וגבולות בזמן (מתחילים, מפסיקים, עוברים לפעילויות).Yunbaoit VT01: לא רק שעון – כלי פדגוגי שמעצים למידה, התפתחות, אחריות ודיסיפלינה פנימית.
המחשה חזותית של הזמן
ילדים (ובמיוחד צעירים או עם קשיי זמן / קשב) לא תמיד מבינים “חמש דקות” – כשתראו להם כמה מהדיסק הצבעוני נותר עוד, הם יותר קולטים את הזמן שנותר.
ניהול זמן עצמי
– משימות בכיתה: זמני עבודה, קבוצות, תרגול, מבחנים
– זמני הפסקה / חזרה על חוקים
– תורנות, משימות בית
– ילדים לומדים לחלק זמן, לראות מתי להתחיל ומה להגביל
תמיכה בריכוז והפחתת הסחות דעת
השעון שקט (אין טיק טק), אפשר לבחור השקט או צליל נמוך – מתאים לסביבות שקטות, או לילדים שמגורים מרעשים.
שיפור תחושת זמן, היריון עצמאות ורגולציה עצמית
הילד לומד להעריך משך פעילויות, לרצות לסיים בזמן, לא להסתמך על “המורה תזכיר / תגיד”.
מנגנונים של מוטיבציה
כשיש זמן מוגדר – יש תחושת אתגר – אפשר “לסיים בזמן”, לראות את הזמן החוסל – תחושת הצלחה.
גמישות להתאמה אישית
אפשר לבחור עוצמת צליל, משך התראה – ללמוד מה עובד טוב יותר עם הילד או הכיתה.
כלי לניהול כיתה
מי יודע מתי להחליף פעילות, מתי לסיים פעילות, עוזר לשמור על לוח זמנים, היענות לחוקים – המורה לא צריך לבדוק כל הזמן "נו, כמה זמן נשאר".
בכיתה – מתרחישים כמו:
פעילות שעת עבודה / עבודה עצמית
חזרה על חומר
מבחן או עבודה בכיתה
בשלבי למידה פרטנית / התממשקות פרטנית
בבית הספר בבית או כתוספת ללמידה מרחוק
בבית – לילדים, הכנת שיעורי בית, קריאה, זמן מסך, הכנות לבוקר / ערב
זמן הפסקה / חופשות / ניהול שגרה
חדר שקט / טיפול / עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים (ADHD, אוטיזם) שמגיב היטב לתזכורת חזותית
פעילויות אחרות – בישול, פעילות גופנית, משחקים, פעילויות יצירה – כל פעם שמבצעים פעילות שמוגבלת בזמן
בפגישות / סדנאות / הרצאות – ניהול זמן מצגת, פרזנטציה, דיונים
השוואה לתכונה | יתרון מרכזי של VT01 |
---|---|
תצוגה חזותית לעומת שעונים רק עם מספרים / דיגיטליים | הופכת את הזמן לנראה ומוחשי במיוחד לילדים. |
יכולת שליטה בעוצמת השמע + אפשרות להשתיק | מאפשר התאמה לסביבה: אם הכיתה דורשת שקט, אפשר להשתיק; אם רוצים שההתרעה מושמעת, אפשר להגביר. |
אפשרות של משך התראה קצר או ארוך (3 ש’/30 ש’) | גמיש לפי צורך: רק סיום שקט או התראה ברורה שמושכת תשומת לב. |
מארז מגן | מחזיק יותר; אם נופל – פחות סיכון לשבירה; מתאים לשימוש פעיל בכיתה. |
מד סוללה חלשה | לא תופתעו באמצע הפעולה שהסוללה נגמרת. |
מסך גדול יחסית | קל לראות מרחוק, גם על לוח או בחדר עם ילדים. |