שאלות ותשובות


באיזו שנה הוקמה רובוטיקס

חברת רובוטיקס הוקמה בשנת 2003 ע"י עו"ד רמי חדאד, וכיום מנוהלת ע"י נגה תבור.
רובוטיקס מקיימת מספר רב של תכניות רובוטיקה, מידול והדפסה בתלת מימד, ותוכניות לכתיבת אפלקציות, כיתות הלימוד של החברה הפרושות ברחבי הארץ,

ממתי אתם מלמדים תלת מימד?

חברת רובוטיקס עושה שימוש בציוד יוקרתי וגאה להיות החברה היחידה בישראל המקצה ציוד לכל בית ספר בו היא פעילה, כך שהציוד אינו עוזב את הכיתות דבר המאפשר ללקוחותינו מרחב פעילות גדול, ולתלמידים יכולת להתפתח ולגדול בתחום.
חברת רובוטיקס פעילה בתחומים נוספים והחל משנת 2012 מפעילה קורסים בתחום המידול וההדפסה בתלת המימד, במכללות ובמגמות המקצועיות, והחל משנת 2014 החלה גם להפעיל תוכנית לימודים מותאמת בבתי ספר יסודיים וחט"ב.

מי מלמד בתוכנית?

בהתחלה עו"ד רמי חדאד, לימד בעצמו במגוון תוכניות מחוננים, ובתי ספר.
עם השנים התרחבה התוכנית לתוכנית ארצית מטעם משרד החינוך והחלה להכשיר ולהפעיל עשרות אנשי צוות חינוכי.
בהמשך הרחיבה החברה את הפעילות להפעלה של צוותי המורים וחניכה שלהם (אנו מספקים את התוכנית החינוכית, את הליווי המקצועי וכמובן את הציוד הטוב ביותר)

כיום התוכנית מפעילה גם תוכנית ענפה בתחום הלמידה מרחוק (בעזרת מגוון גדול של סימולטורים) 

אילו מיומנויות מחזקים ברובוטיקס?

בחברת רובוטיקס מתייחסים לרובוטיקה כדרך למידה
רובוטיקה מעודדת יצירתיות וביטוי עצמי
רובוטיקה משלבת דיסציפלינות באופן טבעי
רובוטיקה מזמינה שיתוף פעולה ועבודת צוות
רובוטיקה מעוררת את המחשבה


אנו ברובוטיקס מאמינים כי הרובוטיקה הינה כלי לפיתוח חשיבה ופיתוח ערכים כגון שיתוף פעולה, עבודת צוות, חשיבה מחוץ לקופסא, מנהיגות ויזמות.

כמה סוגי קורסים יש ברובוטיקס?

מתוך התפיסה שבחברת רובוטיקס 

מתייחסים לרובוטיקה כדרך למידה
רובוטיקה מעודדת יצירתיות וביטוי עצמי
רובוטיקה משלבת דיסציפלינות באופן טבעי
רובוטיקה מזמינה שיתוף פעולה ועבודת צוות
רובוטיקה מעוררת את המחשבה


חברת רובוטיקס מפעילה כיום עשרים וארבע תוכניות לימוד שונות במגוון רחב של תחומים.
בנוסף, עושה החברה שימוש ברכיבים אלקטרוניים ומכאניים מהמתקדמים בעולם
וכך חושפת את התלמידים למגוון רחב של פעילויות מתקדמות מעולם ההייטק.


מהם המשאבים הניתנים ע''י החברה?

מערכת ניהול למידה אקטיבית
אתר אינטרנט
חומרי העשרה
דגמי הוראה
ליווי והדרכה
השתלמות
סרטים וסרטונים
משחקים
ייעוץ מקצועי
גמישות בהתאמת התוכנית
מחשבים/ציוד מחשוב
ציוד דיגיטלי (מדפסות תלת מימד, רובוטים)
ציוד מייקרים (מחרטה, כרסומת, כלי עבודה )
ציוד אלקטרוני (רב מודד, ספק כוח, משקף תנודות, מחולל אותות)

מהו התקציב לציוד ורכיבים נוספים ?

0!
התלמידים לא נדרשים לרכוש כלום!!
זה סופר חשוב, כל הלמידה שהם ממשיכים לעשות בבית הם עושים על סימולטורים מתוחכמים של חברת מיקרוסופט, סמסונג ועוד מספר חברות מובילות.

האם חובה חדר מחשבים?

לא, אבל כדאי ומומלץ.
גילאי גן כיתות א-ב- כדאי שיהיה מחשבים 
כיתות ג-ד - מומלץ שיהיה חדר מחשבים
כיתות ה- מעלה - משלבים תכנות ולכן רצוי מאוד

במידה ולא ניתן אפשר להשתמש בטאבלטים, או ניידים זה פחות נוח ומומלץ אבל אפשרי.


תחת איזה פיקוח אתם פועלים?

רובוטיקס פעילה כיום תחת הפיקוח:
  • ממלכתי 
  • ממלכתי דתי 
  • חרדי

באיזה מגזר אתם פעילים?

חברת רובוטיקס פועלת לאורך השנים בכל המגזרים:
  • יהודי
  • ערבי
  • דרוזי 
  • בדואי
  • צרקסי
בחלק מהמגזרים באופן רציף לאורך שנים, ובחלקם בסדנאות וימי שיא 

עם איזה אוכלסיות מיוחדות אתם פועלים?

ניתן היה לחשוב שרובוטיקס פעילה רק בתוכניות למחוננים ומצטיינים, אך לא כך הדבר.
אנו פעילים במגוון גדול של קהלים:
  • מתקשים לימודים
  • מצטיינים
  • מחוננים
  • עם צרכים מיוחדים
  • עולים
  • צוותי הוראה
  • רקע סוציו-אקונומי נמוך
  • ילדים ונוער בסיכון
  • מתקשים מוטורית
  • לקויות למידה והפרעות קשב (הפריית קשב) 

אנחנו יודעים להתאים את התכניות, המדריך, הציוד לאוכלוסייה שאנו באים אליה, והכל באהבה וניסיון של שנים.


לאיזה מגדר אתם מתאימים?

התוכנית מתאימה ופועלת היטב עם בנים ובנות, אנו יודעים שהתפיסה העתיקה שאמרה "טכנולוגיה זה רק לבנים" כבר חולפת מהעולם, ואנו היינו מהחלוצים (כבר לפני 20 שנה) שאמרנו זאת, אנו יודעים להכניס תכנים, התאמות וכלים פדגוגים נכונים, מגובים במחקר וניסיון.
כיצד להפוך את התכניות לרלוונטית, ומחוברת לבנים ובנות ללא הבדל.

באיזה זמנים אתם פעילים?

במהלך שעות הלימודים
לאחר סיום שעות הלימודים
במהלך חופשות (קייטנות וסדנאות, בית ספר של החופש הגדול)
בימים מרוכזים (ימי שיא)
בזמנים ייחודיים (למידה ביתית בזמן צוק איתן, והקורונה של 2020)

מה גודל הקבוצה המומלץ?

הפעילות רובה מעוברת בקבוצות של 15-20 תלמדים (חצי כיתה)
אבל ניתן בהחלט ניתן להגיד שאנו פעילים במספר גדלים:
  • פרטני
  • קבוצתי
  • כתתי
  • שכבתי
  • בית ספרי
  • ולמעשה הדבר הוא בהתאם להחלטת המוסד החינוכי 
לעיתים ניתן להתאים את הלמידה אף ל22 תלמידים עם מוסיפים ציוד ובכיתות עם מרחב גדול.

מהו אופן שיתוף הצוות החינוכי?

רובוטיקס רואה בצוותי ההוראה האורגניים של בית הספר כשותפים מעצימים ולכן שמה דגש בתחומים הבאים להביא את הצוות לידי ביטוי:
  • בתכנון ובחשיבה
  • בהתאמת התוכנית לצרכי המוסד החינוכי
  • ביישום התוכנית
  • בהערכה ומדידה
  • במפגשים צוותים
  • בפיתוח מקצועי
  • בניהול ידע שהצטבר
  • כמו כן קיים תאום בין צוות המוסד למפעילי התוכנית בשותף על כל אירוע בלתי צפוי

כיצד הורי התלמידים יכולים להשתלב?

במגוון רחב של רבדים:
  • הורים מלמדים - במספר מקומות על מנת לחסוך עלויות התוכנית פועלת בימי שישי ומועברת ע"י הורים מתנדבים שמקבלים חניכה וליווי מקצועי
  • הורים מלווים - הורים שמגיעים למספר שיעורים ומסייעים למדריך לפי צרכים מוגדרים מראש.
  • הורים מנטורים/מאמנים - כשניגשים לתחרויות מומלץ שנציג מטעם ההורים ילווה את התלמידים בתהליך ויוכל לסייע להם בכל אתגר וצורך.
  • הורים חונכים - לעיתים קרובות אנו נתקלים בהורים שהם מקור להשראה, הורים שכאלה חשוב להעצים ולהאדיר, ולהשתמש בנכס הזה עבור התלמידים, אנו מזמינים את ההורים להעביר הרצאה קצרה (15-30 דקות) על העשייה שלהם וכיצד הגיעו לכך.