עו"ד רמי חדאד
מנכ"ל מייסד

תל אביב, חיפה

חזון אישי

אישור רישום פלילי

1 .מה החזון שלך לעוד 5 שנים - איפה את/ה רואה את עצמך בעוד 5 שנים ואיך זה משתלב עם התפיסה החינוכית/הארגונית שלך.

לאחר 20 שנים בהם אני חלק מהמערכת החינוכית בישראל, אני מרגיש תשוקה לשנות את מבנה הכיתות שאנו עדים עליו ב500 השנים האחרונות, אני חושב שכל מהפכה היא תוצאה של תנאי שמאפשרים את המציאות החדשה, ורצון של האנשים ליצור מציאות חדשה, ואנו כיום בעידן בו הטכנולוגיה בשלה, ומוכנה לשנות לנו את דרכי וצורת ההוראה, וחשוב לא פחות לשנות את ייעודו של המורה מדמות של מורה ומקור ידע טכני, למנחה שמעצים ואחראי על ההתפתחות של התלמידים שלנו, ויכול לכוון אותם למקורות ידע נוספים, וברמה הגבוה ביותר, ללמד אותם לחפש וליצור מקורות ידע בעצמם, אני רואה את עצמי לוקח חלק בתהליכים של הרחבת מעגל הלומדים בעזרת טכנולוגיה בכלל ובעזרת טכנולוגיה של סרטוני הדרכה בפרט, אני מאמין גדול ביכולת של התלמידים שלנו ללמוד בצורה עצמאית, להפוך ללומדים עצמאיים, ללמוד מתוך צורך והבנה, לסייע תלמיד איש לרעהו.

אני מאמין שבדרך להגשת ייעד זה, צריך להסתכל על 3 אלמנטים חשובים:

  • תשתית – בתי הספר צריכים להיות מתוקשבים יותר, מאפשרים לתלמידים ללמוד בצורה מתוקשבת ונוחה.

  • הכשרה – להוביל השתלמויות לפיתוח צוותי ההוראה הקיימים, ולסייע למקומות שבהם מכשירים מורים חדשים לאמץ את צורת הלמידה בה התלמיד לומד בעזרת סרטוני וידיאו.

  • מסלולי למידה מותאמים אישית – אנו רואים את תחילת המהפכה בהפחתה בכמות הבחינות החיצוניות, והוספת משקל רב יותר לפרויקטים ובחינות פנים ספריות, ובכך מאפשרים יותר ויותר גמישות לימודית לבתי הספר.

אני מקווה בעתיד הקרוב בעוד 5 שנים מהיום, להמשיך להיות חלק מהשינוי הנדרש בעיניי לכל אחד מהאלמנטים הללו, ולעשות זאת בכל דרך שאוכל.

ולכן בעוד 5 שנים מהיום, אני מקווה להיות בריא, מאוזן בנפשי וניהול הזמן האישי שלי, ועם יכולת להמשיך לנהל את שלושת התחומים שאני מנהל כיום ומספק בהם שירותים לבתי הספר:

  • מדריכים חיצוניים שמגיעים להעצים את המורים של בתי הספר ותחילת דרכם, ולעיתים אף מעוררים את הצורך בשילוב של תחום מסוים בתרבות בית הספר.

  • ציוד טכנולוגי מעולה, במחירים הוגנים, ועם תמיכה פדגוגית וליווי אמיתי.

  • המשך בניית עשרות קורסים מצולמים בווידאו ומערכי שיעור שמסייעים למורים ולתלמידים ללמוד בצורה עצמאית (כיום יש לחברה שלי 49 קורסים בתחומים שונים, אשמח בעוד חמש שנים לעבות ולשפר את הקורסים הקיימים ולהכפיל את מספר הקורסים הכללי שיש לנו להציע.

למרות שאין בדעתי כיום לפעול מחוץ למדינת ישראל, אני לא פוסל אפשרות של שיתופי פעולה עם יזמים מחוץ למדינה, ולנסות להגדיל את קהילת הלומדים בצורה זו.

2 .מה היית מצפה מלימודי התואר השני שיאפשרו לך לממש את החזון שלך?

אני מצפה ללמוד מהמרצים, מהחברים שלי לכיתה כיצד עושים חינוך טכנולוגי טוב יותר, כיצד ניתן לשלב יותר אמצעים טכנולוגיים רבים יותר בשיעור.

אני מצפה שהלימודים במוסד של סמינר הקיבוצים ישימו אותי ואת שאר חברי לכיתה במרכז החשיבות.

אני מצפה להגיע בכיף לשיעורים, לקבל, לעשות להגיש, ואת העבודות לאורך הקורסים ולהרגיש שאני נתרם ולומד מהעשייה בתוך הקורסים, ולהביא את העשייה הזאת לשיעורים שלי כמורה.

אני מצפה סיורים, להגיע למקומות חדשים שאלמלא התוכנית, הסגל והקצאת הזמן לא הייתי מגיע לזה.

אני מצפה להרחיב את השפה המקצועית שלי, את מספר החוקרים והמאמרים שאני מכיר, ויודע את התרומה שלהם לעולם החינוך הטכנולוגי


ספר/י על יוזמה שערכת בשנים האחרונות בתחום החינוך/הארגון וכיצד זה משתלבעם התפיסה החינוכית/ארגונית שלך.