הדרך האקדמית שלנו

בקצרה על החיבור שלנו עם האקדמיה:

קו לאורך השנים זכינו לשתף פעולה עם האקדמיה, וללמוד ולהעשיר את הקורסים שלנו בהשראה של קורסים אקדמיים.

אנו מזמינים אתכם להיכנס איתנו למסע מעניין. 


  • מאמרים מומלצים לקריאה:
    אניס, רוברט (1996), "טקסונומיה של נטיות ויכולות של חשיבה ביקורתית", י' הרפז (עורך), חינוך לחשיבה ביקורתית, ירושלים: מאגנס ומכון ברנקו וייס, עמ' .76-54 
  • ברג, יונתן (1998), לוגיקה יישומית, ירושלים: מכון ברנקו וייס.
  • דה-בונו, אדוארד (1992), למד את ילדך לחשוב, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • הרפז, יורם (2005), חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה, ירושלים: מאגנס ומכון ברנקו וייס. 
  • הרפז, יורם (2006), "חינוך החשיבה: מיומנויות, נטיות, הבנה", דוד גורדון (עורך), מקצועות לימוד במבחן: חלופות להוראה הקונוונציונלית בבית הספר, ירושלים ותל אביב: הקיבוץ המאוחד ומכון ון ליר, עמ' .187-150 
  • הרפז, יורם (2007), "להציל את חינוך החשיבה", דפים, ,44 מכון מופ"ת, עמ' .34-11 
  • הרפז, יורם (2008), המודל השלישי: הוראה ולמידה בקהילת חשיבה, תל אביב: ספרית פועלים. 
  • הרפז, יורם (2009), "תנו לילד דגים!", הד החינוך, אפריל ,2009 .45-38 
  • הרפז, יורם (אפריל, 2009א), "לקראת בית ספר מטפח חשיבה" (2009), אאוריקה: כתב עת להוראת המדעים וטכנולוגיה. 
  • ווימבי, ארתור ולוקהד, ג'ק (2001), פתרון בעיות והבנה, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • טישמן, שרי, דיוויד פרקינס,איילין ג'יי (1998), הכיתה החושבת, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • טרפינגר, ד"ג, איזאקסן, ס"ג ודורבל וק"ב (2000), פתרון בעיות יצירתי, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • לם, צבי (1973), ההגיונות הסותרים בהוראה, תל אביב: ספרית פועלים. 
  • מקפק, ג'ון (1996), "המשמעות של חשיבה ביקורתית", י' הרפז (עורך), חינוך לחשיבה ביקורתית, 
  • ירושלים: מאגנס ומכון ברנקו וייס, עמ' .95-77 
  • מרזנו, רוברט (1998), ממדי הלמידה: לקראת הוראה מושכלת, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • מרזנו, רוברט, ר' ברנדט, ר' יוס, ב' ג'ונס, ב' פרסייזן, ס' רנקין וצ' סוהור (2002), ממדי החשיבה: 
  • מסגרת להוראה וללמידה, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • פוירשטיין, ראובן (1998), האדם כישות משתנה: על תורת הלמידה המתווכת, תל אביב: האוניברסיטה המשודרת. 
  • פול, ריצ'רד (1996), "ללמד חשיבה ביקורתית במובן החזק: ללכת מעבר לתמונות עולם", בתוך י' 
  • הרפז (עורך), חינוך לחשיבה ביקורתית, ירושלים: מאגנס ומכון ברנקו וייס, עמ' .149-132 
  • פסמור, ג'ון (1996), "חינוך לביקורתיות", י' הרפז (עורך), חינוך לחשיבה ביקורתית, מאגנס וברנקו וייס, ירושלים, עמ' .53-37 
  • פרקינס, דיוויד (1998), לקראת בית ספר חכם: מאימון הזיכרון לחינוך החשיבה, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • פרקינס, דיוויד (2000), "מסגרות חשיבה", בתוך י' הרפז (עורך), דיוויד פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים, מכון ברנקו וייס, עמ' .165-143 פרקינס, דיוויד, ג'יי א' וטישמן ש' (2000א), "מעבר ליכולות: תיאוריית נטיות של חשיבה", י' הרפז (עורך), 
  • פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים: מכון ברנקו וייס, עמ' .101-69 פרקינס, דיוויד ורוברט סווארץ (2000ב), "תשעת היסודות של החינוך לחשיבה" י' הרפז (עורך), 
  • פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים: מכון ברנקו וייס, .141-105 פרקינס, דיוויד, (2000ג), "מהי הבנה?", י' הרפז (עורך), פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים: מכון ברנקו וייס, עמ' .338-315 פרקינס, דיוויד, וגבריאל סלומון (2000ד), "האם מיומנויות קוגניטיביות הן תלויות הקשר?", י' הרפז (עורך), פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים: מכון ברנקו וייס, עמ' .422-385 
Barber, Michael (1997), The Learning Game: Argument for an Education Revolution, Great Britain: Indigo. 
Baron, Jonathan (1985), Rationality and Intelligence, Cambridge, Massachusetts: Cambridge University Press. Baron, Joan B. & Robert J. Sternberg (1987), (eds.), Teaching Thinking Skills: Theory and Practice, New York:
 W. H. Freeman and Company. 
Bereiter, Carl & Marlene Scardamalia (1993), Surpassing Ourselves: An Inquiry into the Nature and Implication of Expertise, Chicago: Open Court. 
Bereiter, Carl (2002), Education and Mind in the Knowledge Age, London: Lawrence Erlbaum. 
Beyer, Barry (1987), Practical Strategies for the Teaching of Thinking, Boston: Allyn And Bacon, Inc. 
Beyer, Barry (1988), Developing a Thinking Skills Program, Boston: Allyn And Bacon, Inc. 
Blythe, Tina and Associates (1998), The Teaching for Understanding Guide, San Francisco: Jossey-Bass Publishers. 
Boix Mansilla, Veronica. & Howard Gardner, (1998), “What are the Qualities of Understanding?” Wiske, Martha Stone (ed.), Teaching for Understanding, San Francisco: Jossey-Bass Publishers, pp. 161-196. 
Chaffee, John (1996), Thinking Critically, Boston: Houghton Mifflin Company. Coles, M. J & W. D. Robinson (1991), Teaching Thinking: A Survey of Programmes in Education, Great Britain: Bristol Classical Press. Costa, Arthur (1991), (ed.), Developing Minds: A Resource Book for Teaching Thinking and Programs for Teaching Thinking, Alexandria, Virginia: ASCD. 
Costa, Arthur (1991a), The School as a Home for the Mind, Palatine, Illinois: IRI/Skylight Training and Publishing, Inc. Costa, Arthur, & Bena Kallick (eds.) (2000), Discovering and Exploring the Habits of Mind, Alexandria, Virginia: ASCD. Costa, Arthur (1991b), “Teaching For, Of, and About Thinking,” in, idem, Developing Minds: A Resource Book for Teaching Thinking, Alexandria, Virginia: ASCD, pp. 31-34. 
De-Bono Edward (1991), "The CoRT Thinking Program," in, Arthur L. Costa (ed.), Developing Minds: Programs for Teaching Thinking, Alexandria, Virginia: ASCD, pp. 27-32. Dewey, John (1933/1998), How We Think, New York: Houghton Mifflin Company.