עתודה מדעית טכנולוגית

עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט) הינה תכנית מצוינות יוקרתית אשר חרטה על דגלה והציבה את היעד של העלאת מספר התלמידים המסיימים מתמטיקה 5 יחידות לימוד ושני מקצועות מדעיים/טכנולוגיים מוגברים (סה"כ 555).

חברת רובוטיקס מספקת למאות בתי ספר שנמצאים בתוכנית 3 כלים לעמידה בייעדי התוכנית:

1. הרצאות במגוון תחומי תוכן - פיסיקה, IOT, רובוטיקה, טכנו-כימיה, אינטליגנציה מלאכותית, ערכים מול טכנולוגיה, 

2. תוכניות קצרות בהנחיית צוות המורים של המגמה - אנו שולחים ערכות בליווי 16-24 מערכי שיעור מצרפים את המורים לקבוצות תמיכה וסיוע לימודי כולל מפגש חודשי להעשרת עמיתים.

3. הנחייה והדרכה של חוגי העשרה במגוון תחומי דעת: תלת מימד, רובוטיקה, מייקרים, תכנות פייתון ועוד. - החוגים מועברים ע"י מדריך חיצוני מטעם חברת רובוטיקס בעלי הכשרה ורקע בתחום.

מסלול עתודה מדעית טכנולוגית הינו שש שנתי- כיתות ז-יב.
בחטיבת הביניים מקבלים תלמידי התכנית שעות תוספתיות במתמטיקה, פיזיקה ומדעי המחשב על פי תכנית ייחודית.
בחטיבה העליונה מקבלים תלמידי התכנית שיעורי תגבור במתמטיקה ובמדעים המותאמים לצורכיהם הלימודיים והאישיים. שיעורי התגבור ניתנים במטרה לסייע לתלמידים לעמוד במחויבות שלקחו על עצמם בלימודי המתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה.
בסיום לימודיהם התיכוניים מקבלים תלמידי תכנית המצוינות תעודת בגרות מדעית טכנולוגית איכותית, אשר תספק להם מפתחות שונים העשויים לפתוח להם דלתות רבות הן בצבא, באוניברסיטה ובחיים בכלל. משרד החינוך אינו אחראי על נושאים שקשורים לגיוס לצה"ל או לקדימות לשירות ביחידות מסוימות. כל בירור צריך להיעשות מול גורמי צה"ל המוסמכים.


עתודה מדעית טכנולוגית.pdf